Countess Von Fingerbang (madampresident) wrote,
Countess Von Fingerbang
madampresident

//

Click here to listen to the tracks on youtube


Spoiler warning: explanation of song choices could contain spoilers for the fic.

Bad Company b Five Finger Death Punch
A company
Always on the run
A destiny
Its the rising sun
I was born
A shotgun in my hands
Behind the gun
I'll make my final stand

And that's why they call me
Bad Company
I can't deny
Bad Bad Company till the day I die
Chose this song because Miranda started in the business when she was really young and she feels like it's not something she could just choose not to do.
Number Five With a Bullet by Taking Back Sunday
really gotta hand it to you
are you positive
absolutely sure
well just get dressed, don't do this
just get dressed, don't do this

spend the night lit listening to miles davis
you said it makes you want to fall in love
or be smart enough to keep your distance
you can't decide, you can't decide

we're gonna die like this you know
I had to add this one, of course, because it's got bullet in the title... she who lives by the gun dies by the gun.. or something like that ;)
Gimme That Girl by Joe Nichols
Hang up that red dress,
let down your hair,
cancel those reservations
don't need to go no where.
As good as your looking right now,
girl bet your thinkin I'm crazy,
there's a side of you that I wanna see
that never ceases to amaze me.

Gimme that girl with the hair in a mess
sleepy little smile with her head on my chest,
thats the you that i like best,
gimme that girl.
Gimme that girl lovin up on me,
old t-shirt and a pair of jeans,
thats the you i wanna see,
The hokiest song in the whole mix but I like it because
Prayer by Disturbed
Another love that I've taken from you
Lost in time, on the edge of suffering
Another taste of the evil I breed
Will level you completely
Bring to life everything that you fear
Live in the dark, and the world is threatening

Let me enlighten you
This is the way i pray
I chose this one because it's very ominous and also because of the 'let me enlighten you, this is the way I pray' reminds me of Miranda drawing Andy into her world.
Die, Die My Darling by Metalica
Die die die my darling
Don't utter a single word
Die die die my darling
Just shut your pretty eyes

I'll be seeing you again
I'll be seeing you in hell
Ode to Miranda, love Helena.
Bad Guys Always Die by Eminem and Dr. Dre
You ride like a cowboy toward the sun
And life ain't fun, when you're on the run
Got your gold and you got your gun
But life as an outlaw just begun
Got your shotgun by your side
Got your horse and you got your pride
You ride til there ain't no place to hide
It's sad cause the bad guys always die
Loved this song for a long time and even though the two baddest bitches in the fic are both 50+ and, clearly, haven't died young... but also all the models that were killed were assassins too so they were 'bad guys' and they died...
Falling in Love is Hard (on the knees) by Aerosmith
You're So Bad You're So Bad

You Think You're In Love
Like It's A Real Sure Thing
But Every Time You Fall
You Get Your Ass In A Sling
You Used To Be Strong
But Now It's Ooh Baby Please
'Cause Falling In Love Is So Hard On The Knees
Falling in love with the mob boss? Yeah, sweetie, you're going to get hurt one way or the other.
Paper Planes by M.I.A.
No one on the corner has swagger like us
Hit me on my Burner prepaid wireless
We pack and deliver like UPS trucks
Already in hell just pumping that gas

All I wanna do is (BANG BANG BANG BANG!)
And (KKKAAAA CHING!)
And take your money
Miranda is the boss. Bitches better respect.
Dickhead by Kate Nash
Why are you being a dickhead for
Stop being a dickhead
Why are you being a dickhead for
You're just fucking up situations

Shiny floor, slippery feet
Lights are dim, my eyes can't meet
The reflection that turns my images
Upside down so I can't see
I thought of Miranda being mad at Nigel and Emily for being disparaging about her hiring Andy. Also thinking of Nigel and Emily feeling mad that Miranda enlisted Andy.
Shit Song by Kate Nash
Darling, don't give me shit
'Cause I know that you're full of it
You're full of shit
You're full of shit

Darling, don't give me shit
'Cause I know that you're full of it
Helena is tired Miranda's bullshit.
Dirty Deeds, Done Dirt Cheap
If You Got A Lady And You Want Her Gone
But You Ain't Got The Guts
She Keeps Naggin' At You Night And Day
Enough To Drive You Nuts -
Pick Up The Phone
Leave Her Alone
It's Time You Made A Stand
For A Fee
I'm Happy To Be
Your Back Door Man

Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Dirty Deeds And They're Done Dirt Cheap

Concrete Shoes, Cyanide, TNT
Done Dirt Cheap
Neckties, Contracts, High Voltage
Done Dirt Cheap
...it's a song about hired gun... and it's awesome classic rock, you can't go wrong.
Half of my Heart by John Mayer
I was made to believe i'd never love somebody else
I made a plan, stay the man who can only love himself
lonely was the song I sang, 'til the day you came
Showing me another way and all that my love can bring

oh half of my heart's got a grip on the situation
half of my heart takes time
half of my heart's got a right mind to tell you
that I can't keep loving you (can't keep loving you)
oh, with half of my heart
with half of my heart
I chose this song for the mix (and for the mix name) because Miranda is sort of split down the middle between the two lives she lives. The Editor of Runway with two beautiful daughters and the boss of Runaway. "Can't keep loving you with half my heart," I think of Miranda and Andy's relationship because she needed Andy to be part of both lives to truly be in an honest relationship.
Cuz I Can by Pink
So I'll cash my cheques and place my bets
And hope I'll always win
Even if I don't I'm ***ked because
I live a life of sin
But it's alright
I don't give a damn
I don't play your rules I make my own
Tonight
I'll do what I want
Cuz I can
Miranda is P I M P pimp. Enough said...
Trouble by Pink
No attorneys
To plead my case
No opiates
To send me into outta space
And my fingers
Are bejeweled
With diamonds and gold
But that ain't gonna help me now
I included this song because I did the video to it and because dating Miranda has made an awful lot of trouble for Andy.
Think Twice by Eve 6
Think twice before you touch my girl
Come around I'll let you feel the burn
Think twice before you touch my girl
Come around no more

She spreads her love
She burns me up
I can't let go
I can't get out
I've said enough
Enough by now
I can't let go
I can't get out

Wait till the day you finally see
I've been here waiting patiently
Crossing my fingers and my t's
She cried on my shoulder begging please
This song is really good for the Miranda/Helena/Andy triangle because they all sort of feel the sentiment towards one of the others. Miranda's pissed because Helena holds a gun on Andy, Helena's pissed because Andy's in a relationship with Miranda, Andy's pissed because Helena wants to be with Miranda again.
Anytime by Eve 6
Kiss your Appocolips for the last, last time runaway runaway runaway
I can't find anytime you think it changed your mind,

Anytime you want jump back too me anytime, jump back to me anytime,
jump back to me anytime, come back one more time anytime.
Helena would take Miranda back in a heartbeat.
Devil in Disguise by Elvis Presley
You look like an angel (Look like an angel)
Walk like an angel (Walk like an angel)
Talk like an angel (Talk like an angel)
But I got wise
You're the devil in disguise
Oh yes you are
Devil in disguise
This is another song about Miranda being a badass.
Maneater by Nelly Furtado
Maneater, make you work hard
Make you spend hard
Make you want all, of her love
She's a maneater
make you buy cars
make you cut cards
make you fall, real hard in love
She's a Maneater, make you work hard
Make you spend hard
Make you want all, of her love
She's a maneater
make you buy cars
make you cut cards
Wish you never ever met her at all!
Miranda is the HBIC, actually.
21 Guns by Green Day
Did you stand too close to the fire?
Like a liar looking for forgiveness from a stone
When it's time to live and let die
And you can't get another try
Something inside this heart has died,you're in ruins

One, 21 Guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 Guns
Throw up your arms into the sky
You and I ...
I love the "do you know what's worth fighting for?" Sort of like Andy's regrets about joining Runaway or the the regrets that she should have but doesn't. Also "something inside this heart has died, you're in ruins" for Miranda because she's upset that she's sent Andy to kill Helena because part of her still loves Helena but she's torn.
My Angel Put the Devil in Me by BBC National Orchestra of Wales
I'm a country girl, I ain't seen a lot
But you came along and my heart went pop
You took a little street car to my heart
And an apple of love fell off my apple cart!

You looked at me, my heart began to pound
You weren't the sort of guy I thought would stick around
Hey, but it don't have to be eternally

My bad, bad Angel put the Devil in me!
You put the Devil in me...
There is more to Miranda Priestly than meets the eye...

Tags: ficmix
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments